Ajax doet wederom zaken ver van huis: 'In alle opzichten booming'
"Dit gebied is al een decennium heel belangrijk voor ons", verklaart algemeen directeur Edwin van der Sar. "Het is belangrijk om een lokaal punt in de regio te hebben. Op die manier komen we dichter bij onze partners en doen we meer kennis op, om beter werk te kunnen leveren. Bovendien is de markt in alle opzichten booming en vol met potentieel. Met een nadrukkelijkere aanwezigheid geloven wij in de toekomst van Ajax' ontwikkeling in deze regio."
Ajax opens office for the Asia Pacific region! All details here! ?? ???? https://t.co/NMfKKKwN24 ???? https://t.co/lKCyxE2UeD pic.twitter.com/6Hhr3t2sAG
AFC Ajax (@AFCAjax) October 21, 2019
Ajax sloot tevens een overeenkomst met Bloomberg Businessweek China, dat voortaan de Official Business Media Partner van de Amsterdamse club is in China. "Bloomberg Businessweek is het meest invloedrijke zakenmagazine van China. Wij hopen via deze overeenkomst het merk Ajax en onze filosofie onder de aandacht te brengen van de zakelijke markt van China", aldus Van der Sar.
Guangzhou is na Amsterdam en New York de derde stad waar Ajax een eigen kantoor heeft. Daarnaast zijn er naast de Chinese club samenwerkingsverbanden met Sagan Tosu uit Japan en het Australische Sydney FC. Van der Sar opende vorige week een stadion dat zijn naam draagt op het jeugdcomplex van Guangzhou.